Abstract
The purpose of this study was to design, analyze and build a digital simulator focused on promoting Interpersonal Negotiation Strategies in high school students. The research was based on a mixed triangular concurrent methodology in which both an evaluation instrument and reflective groups formed by students were used, thus achieving a digital simulator that contains an evaluation system, a navigation and presentation structure and a graphic interface according to the needs, as well as the realities of high school students. During the different phases of the research, a total of 234 students from the National Preparatory School, experts in psychology, programming and design, participated. The results indicate that this activity not only promoted the strengthening of interpersonal negotiation strategies, but also managed to raise awareness among participants regarding the importance of working with digital tools in favor of their prosociality. It is concluded that it is necessary to strengthen adolescents in these types of skills, not only providing them with academic or disciplinary knowledge, for an integral development.
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Contribución de Autoría
Cristina Guadalupe Mondragón Gómez: Redacción – borrador original, análisis formal, investigación
María Santos Becerril Pérez: Redacción – revisión y edición, conceptualización y supervisión.
Hortensia Hickman: Redacción – revisión y edición, conceptualización y supervisión.
Luis Fernando Brito Rivera: Redacción – revisión y edición, conceptualización y supervisión.
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Declaración de intereses
Los autores declaran no tener ningún conflicto de intereses para la publicación de este artículo.
Declaración de IA generativa en la redacción científica
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